برنامهریزی فصلی (در نوشتافزار)
برنامهریزی فصلی مبتنی بر بازار فصلی (در نوشتافزار)
تقاضای نوشتافزارها در شهر تهران، ماهیت فصلی دارد بر این اساس بهتر به نظر میرسد که تحلیلها در سیاستگذاری انبار، توزیع و تولید محصولات و همچنین سیاستگذاری تبلیغات و منابع انسانی نیز به صورت فصلی صورت گیرد. بدین ترتیب که در ماههای خرداد و تیر مدیران کسب و کار بایستی به مسئله انبار و تولید توجه کنند. پیش از آن (در ماههای فروردین و اردیبهشت) بایستی به مسئله تولید توجه کنند.
در ماههای زمستان باید بر روی طراحی طرحهای جدید و R&D تمرکز کرد. در ماههای مهر و آبان بایستی تحقیقات بازاریابی بر روی فروش در شهریور و مهر تمرکز کرده و نتایج آن را استخراج کنند و همچنین برنامهریزی استراتژیک کسب و کار را برای سال آینده بازبینی کنند. بدیهی است در ماههای شهریور و مهر تمرکز اصلی بر روی فروش و افزایش نیروهای فروش میباشد. تمرکز اصلی در اواخر ماه مرداد، شهریور و تا نیمه مهر بایستی بر روی تبلیغات باشد.